Erika 'Lillan' Johansson

Alla inlägg under maj 2010

Av Erika Johansson - 31 maj 2010 18:00

Ja idag blev man hemma från jobbet har en ruskig förkylning eller vad det nu är.

Men fint väder har vi iaf så jag släppte lös Anton ute en snabbis =P

      

Farmor tog fram en tre hjuling till Anton åhej vad han cyklade ;)

Av Erika Johansson - 29 maj 2010 22:15

Ja idag blev det en dag på birsta.

Åkte hemifrån vid 10 tiden och åkte först till mamma i Timrå för att lämna hennes morsdagspresent och några saker till stannade även på en kopp kaffe eftersom det var motorcykelnsdag så körde ett antal hundra motorcyklor kortege (stavning?) från timrå till sundsvall och blockade all annan trafik.

Väl i birsta började vi att beta av affär på affär.

Sedan kom Staffan, Jenny och Sway så vi käkade lite lunch/middag med dom innan vi fortsatte våran inhandling.

Handlade allt möjligt till hemmet och kläder med mera.

Det sista som blev var storhandling på willys, fyllde 2 kundvagnar   


Var väl hemma igen vid nio tiden och då hade inte Anton velat somna eftersom han varigt hemma med Farmor då han e lite förkyld så han fick helt enkelt hjälpa till att packa upp allt.

Men sedan slocknade han som en stock.

Vi var enormt trötta på kvällen och det sa bara pang så hade jag hög feber   


        Saker till Anton  Kläder till mig

   Kläder till Älsklingen.            

       Köpte 2 fina orkideer          

Bilen var verkligen fullpackad                       

Detta är när vi packat in det som ska vara inomhus, hade ju även köpt en massa krukor att ha ute.




Av Erika Johansson - 28 maj 2010 23:30

Ja idag har det verklign varigt heldag med jobbet.

jobbade 8:15-11:45 sedan hade jag snabb lunch och arnetsplats träffen började 12:30-17:00.

Sedan bar det av hem för mig och ek och bara bytte om för att cykla ner till ånge campingen pondurosa för middag och fika och fest med jobbet eftersom callcentret här i ånge firade 20 år.

Dom hade hyrt ett band som spelade och vi hade otroligt trevligt, fick ju till och med se chefen skaka loss på dansgolvet   

Vid 22 tiden avslutade vi där och dom flesta åkte in på byn för att gå ut och festa på kulturnatten men jag och ek åkte hem eftersom vi skulle upp tidigt.

Men här följer iaf lite bilder från kvällen med jobbet.


            

Av Erika Johansson - 27 maj 2010 18:00

Ja idag har jag och anton haft mys på morgonen och sedan jobbade jag mellan 15:30-21:15.


        Kläderna jag inhandlade hos Tina. Dom svarta är högvattens byxor som jag kallar det ;)

 

Anton var med och hämtade pappa på jobbet, här luktar han på maskros.

      

Och sedan åt vi lite jordgubbar oxå*mums*

Av Erika Johansson - 26 maj 2010 22:16

Hej hej på er alla!


Ja igår jobbade man ju och efter jobbet hämtade jag anton och åkte förbi tina en stund tills ek slutade då var vi och tankade bilen och inhandlade oss nya solstolar =)


Och idag har jag jobbat och även fått utbildning i internet support på jobbet så nu har jag bara en utbuildning kvar så har jag precis allt och det är så roligt.

Och idag blev det klart att vi inte ska åka på grönan med jobbet utan min underbara team ledare anna-lena ändrade så nu får vi åka på liseberg och vi får åka hur mycket vi vill och jobbet betalar yippie!

Snacka om att jag är eld och lågor över den resan. vi åker på fredag 18juni och kommer hem söndag 20juni. Fan vad roligt vi kommer ha =)


Efter jobbet idag åkte jag till tina och bytte ett linne jag köpt då storlek S satt som ett korvskinn så fick ta större storlek för det lär ju krympa i tvätten.

köpte även 2 byxor som jag tänkte fota imorgon och visa.


Imorgon jobbar jag kvällen så på dagen ska jag plocka lite hemma och mysa i massor med min lilla sjukling.


Och ek skulle ju ha sin sista dag på SJ på måndag men idag ringde dom hem till oss  och berättade att han får förlängt 1 månad till. Är så stolt över honom.


Glöm inte rösta på mig och ek på denna tävling http://fest.kampanj.ikea.se/contest/propose?hash=YNBrZOX vi kan vinna vårat bröllop. ni kan rösta hur mycket ni vill genom att klicka på hjärtat till höger =)


Nej nu ger jag mig för idag.


Tjillevippen =)


  

Jag har köpt två stolar i samma färg som den gröna filten ligger över.




Av Erika Johansson - 24 maj 2010 22:47

Idag fick vi lite besök av Linda och Andi.

Det var skönt att grabbarna fick busa av sig med varandra, hihi Anton somnade redan kl 19.


Själv har jag planterat om lite saker jag sått för ett tag sedan.

Rensade även alla rabatter och sådant utte och sådde lite morötter och sallad i min drivbänk jag letade fram glas till.

Men nu blir det duschen sedan sägen.

jobb imorgon 7-14


natt natt

Plockade in årets första blommor.   Anton kommer bli en surgubbe när han blir gammal      




Av Erika Johansson - 24 maj 2010 09:46

Ja idag är jag ledig från jobbet och de är så skönt.

Anton sitter just nu och leker och jag ska ta och städa lite på toan.

När han sover ska jag plantera om lite blommor jag sått och förbereda för att grejja lite ute i växthuset idag.

Ska börja fylla upp hinkar med jord och även städa undan vintern där.

Så det är vad som står på schemat.

Får se om jag ska jobba imorgon eller om jag får vara hemma och VABBA lite eftersom Anton har lite små hosta idag =(


hojj så länge

Av Erika Johansson - 23 maj 2010 16:30

Igår blev det bara jobb hela dagen och idag jobbade jag 8:45-15:15 så resten av kvällen blev bara slappning =)


Bild på Anton som slappade i soffan på morgonen.

  

Ovido - Quiz & Flashcards