Erika 'Lillan' Johansson

Alla inlägg under september 2010

Av Erika Johansson - 28 september 2010 21:56

Ja i helgen har det varigt fullrulle med gårdstädning, vattenfyllt pannrum och trevligt besök med kortspel.

Och att få komma tillbaka till SJ på måndag morgon var underbart. bara gick omkring och smålog för mig själv =) och efter det blev det ju Dans 90 min och fick snabblära mig en dans dom gjort förra gången då jag inte kunde komma och den är snabb och rolig och ....DISCO =)


Vi är just nu bara 2 på RTG avdelningen och det är jag och erika nilsson. werner och verner som vi säger ;)


Men imorgon kommer det 10 st praktikanter fråm ams och ska jobba med oss så vi får se hur det går.


Idag ringde även ett doltnummer till mig strax efter 13 och jag var säker på att det var ams som ringde och undrade vart hag var eftersom jag igentligen skulle haft ett möte med dom kl 13 men tänkte att dom kanske glömt att jag avbokat men ringde handläggaren och han hade inte ringt och hatar när dolt nummer ringer och inte lämnar något meddelande hellst då man sökt en massa olika jobb...


Väl hemma påtade jag på lite med allt möjligt och telen ringer med dolt nummer igen. svarar och dom ringer från trafikverket och jag har gått igenom första uttagningen så nu vill dom att jag kompleterar med lite gymnasie betyg med mera och hon ställde lite frågor.

Hon ville att jag skulle posta in betygen men frågade då om jag fick lämna dom personligen till kontoret här i ånge och det gick bra och det känns även bäst tycker jag =)


Så nu ligger allt här i ett kuvert tils imorgon =)

Hoppas verkligen detta nu, då blir det kurs i skåne men ett bra betalt jobb =)


Nej nu skall jag hänga tvätt innan det blir att sova =)


Natt natt


                           

Av Erika Johansson - 24 september 2010 21:32

Har precis beställt denna damsugare så nu hoppas vi på att den gör det lättare för min allergi mot så mycket =)

har fått mycket bra kritik på internet och från folk jag träffat som har denna.



Av Erika Johansson - 24 september 2010 21:01

Oj vad lat jag blivit att blogga..eller lat och lat har lite om tid känns det som.


Ja i onsdags åkte vi iaf till sjukhuset då richard hade en tid hos en läkare på morgonen....och han fick en antisnark sak som kanske skall fixa hans näsa istället för operation...yippie 3 månader utan en snarkande kille, det ni. rena semestern vill jag lova =P


Efter sjukan intog vi lite lunch på max och åkte sedan till Jessica, Niklas och lille W för ett mini kalas.

Sedan hem till morsan dit min far oxå kom och gav presenter till anton.

Av Momme fick anton två kameler som låter, morfar hade skaffat fram en cars tröja, cars gosedjur och en radiostyrd cars bil....


på kvällen åkte jag och ek på bio med mikke och angelica och såg filmen SALT. den var okej men ett ställe i filmen var så dåligt gjort att jag blev irriterad men vi hade iaf trevligt.


Hem och däckade i mammas soffa till filmen twister.


Upp på morgonen 6:40 med anton och myste och busade på innan vi fikade och gjorde birsta osäker där vi inhandlade en massa saker som kommer på bilder och även lite mat.

Väl hemma i ånge packades saker upp och sedan tog vi det lugnt.


Idag hade jag sovmorron och skulle vila ut mig men icke =( Telefonen ringer och väcker mig tänker först inte svarar men ser att fan det är ju SJ som ringer...

Och tror ni inte på tusan dom vill att jag kommer och jobbar extra 2 veckor.

trodde aldrig dom skulle ringa så på måndag är jag åter tillbaka med alla underbaar människor där =)

Var så glad att jag inte kunde somna om alls.

och idag har det vare full rulle med städ och disk och matlagning och mys och bus med anton.


Började även elda nu på kvällen för att få mer värme inne och helt plötsligt forsar det in vatten i pannrummet pågrund av att det spöregnat hela dagen här. så just nu står bitte och ek och pumpar ut vattnet med våran dränkpump...


Nej nu ger jag mig.


hör följer en massa bilder.


           

Allt vi inhandlade enbart 12 kaffekoppar till oss resten till anton.


                  

Täckjacka med tillhörande Jacka och skor köpte jag till Anton för 200kr för ett tag sedan oxå.


           

Bio och anton bus



Detta är Anton på sin första bio för ett tag sedan =)

Av Erika Johansson - 20 september 2010 10:22

Här kommer det vi skall pröva denna vecka.


Idag blir det

  

http://www.ica.se/recept?recipeid=688071 Korvgryta med rotfrukter


Denna kommer nog anton gilla för han är galen i någon liknande dom gör på dagis =)


Tisdag:

  

http://www.ica.se/recept?recipeid=542023 Köttfärsgulasch


Onsdag åker vi till Timrå där mamma skall bjuda på potatis gratäng och kött knöl.

Torsdag äter vi något lättare.

Fredag:

  

http://www.ica.se/recept?recipeid=712849 Pastagratäng med kyckling


Lördag:

  

http://www.ica.se/recept?recipeid=628973 Tacofyllda paprikor


Och söndag har jag ännu ingen aning om vad det blir men det återstår att se...

Av Erika Johansson - 20 september 2010 10:19

Här är dom nya recepten jag prövat i veckan som varigt och alla var mycket goda och även billiga =)


 

http://www.ica.se/recept?recipeid=713002 Lins- och potatissoppa med persiljesalsa


 

http://www.ica.se/recept?recipeid=713003 Kycklingbullar med tabbouleh

Fick inte tag i någon kycklingfärs så jag tog baar vanliga kyckling fileer och gjorde samma sätt och vi bytte även ut couscousen till ris.


  

http://www.ica.se/recept?recipeid=713004 Falukorvslåda med dijonsenap


Av Erika Johansson - 19 september 2010 21:39

Ja på fredag gjorde jag nada plockade mest hemma och kikade på en film med älsklingen.


Lördagen:


Denna dag började vi med att åka till cafe källarn och intog lite lunch och det var lika gott som vanligt där =)

Sedan bar det av till folkan där socialdemokraterna bjöd på bio.

Var säker på att anton skulle klara max 20minuter.

Men tamme tusan så satt han som ett ljus i 1 timme.

Vi kikade på toy story 3 och mumsade popcorn ;)


Sedan åkte vi hem och pulade på lite och gjorde oss klar för att åka till jennifer.

Vid 18 tiden var vi där och grillade och åt en massa gott...ja en massa gott drack vi ju oxå =P


Hade en mycket trevlig kväll med både nytt och gammalt folk och en massa tokiga berättelser fick man höra ;)


Var hemma vid 2 tiden på natten och sov som en stock sedan...


Idag klev jag upp vid 11 tiden och gick ner och myste med min lille go fis.

Sedan blev det att städa undan leksaker, damsuga, plocka i badrummet och sedan lagade jag även ett nytt recept på kyckling som blev otroligt gott faktiskt =)


Och nu är lillen nattad och jag sitter här.

Skall väl ta och skura ur badkar och handfatet på toan så är det klart där sedan så man kan sova i lugn och ro...


Ha de

vink

            

Alvin och Teodore söker fortfarande nya hem =)

Av Erika Johansson - 16 september 2010 21:47

Istället för att se kniven mot strupen klickade jag hem lite vinterkläder till oss. =)


          

Av Erika Johansson - 16 september 2010 20:34

Ja idag har vi fått mycket gjort då anton varigt på dagis.

Antons fönster ät på plats och tätade och hans dörr borttagen så vi kan ställa dit det nya fina elementet.

Myggdörren i hallen är undanställd för säsongen.

trädgårdsmöbler och cyklar med mera är undanställda på logen och även båten uppdragen och inställd på logen.

Har även hunnit med att laga en helt ny matträtt idag igen och diskat och damsugat och bytt kattlåda med mera.

Har även avlagt vecko rapporten till arbetsförnedringen och ringt om några jobb men personerna var på möte så får återkomma imorgon =(

Kan tilläga att även taket är fixat på traktorn nu. Tack björn för hjälpen att svettsa ;)


Han tyvärr inte iväg och träna aerobics ikväll =(

Fan kommer även missa jazzdansen och zumban på måndag eftersom det är föräldrarmöte på antons dagis =(((


men men nu skall jag små plocka lite papper vid datan sedan blir det att kika på kniven mot strupen på tv och sedan sussa lite.

Natti natt

Ovido - Quiz & Flashcards