Erika 'Lillan' Johansson

Alla inlägg under februari 2011

Av Erika Johansson - 28 februari 2011 12:15

Ja här hemma har vi som sagt börjat riva tapeter och skrapa lite och det går frammåt.

Genom att bara få bort den röda medaljong tapeten och få fram den fula grundfärgen så har hallen uppe blivigt mycket ljusare så detta kommer bli kanon bra.

Och anton är så duktig och hjälper till...det är ju så roligt att få dra bort väggarna tycker han ;)


Idag har man kört pojkarna till byn och även varigt förbi en sväng på SJ och sagt hej till alla man saknar så mycket.


Sedan hem och hände maskinen med tvätt jag startade imorse innan vi åkte.

Även ringt vetten för att kolla att det inte är någon sjukdom nu så att Spottan verkligen kan komma tidigt imorgon och bli kastrerad.


Har precis druckit lite kaffe och packat ner lite av det som skall med imorgon och även slagit in systers presenter.

Får packa det sista imorgonbitti.

Måste nämligen ha med oss frukost i bilen då vi måste åka hemmifrån kl 6 på morgonen och det lär aldrig gå att få upp anton vid 5 för att äta frulle.


Nej nu skall jag grejja lite men här kommer iaf lite bilder.


                               

     

   Före             &                Efter

Av Erika Johansson - 27 februari 2011 14:11

Här bjuder jag på ett gott skratt såhär på en söndag då många kanske ligger bakis.


Go pruppen min en kväll då han var lite övertrött och busig.
 

Av Erika Johansson - 27 februari 2011 14:09

Hej hej.


Japp klev väl upp vid 11 tiden idag och har plockat udan tvätt och vikt in i skåp och lådor.

skall strax göra lite kaffe och när anton vaknar skall jag ta med mig honom upp och fortsätta städa undan lite uppe så att vi kan typ tömma hela hallen och börja slipa och grejja till veckan efter vi haft resan till sjukhuset på tisdag.


Måste visa bild på det par örhängen jag köpte i birsta

  


Over and out ;)

Av Erika Johansson - 26 februari 2011 23:45

Ja dagen min började ju med att kaffet var skut =(


Så vid 10 tiden bar det av in till byn för att handla lite mat och en liten present till Bea gummsan som fyller 21 år idag.


Grattis Darlingen min!

  

Kramar från din erojka   


Men tyvärr  var det fullt hus hos henne så får åka dit en annan dag.

När anton somnat rev jag lite tapeter i hallen uppe där vi skall måla om.

Sedan såg jag och älsk Gullivers resor som var riktigt bra.

Haha glömde visa bilderna på bilen efter shopping resan =P

      

Det var verkligen knök fullt ;)


Av Erika Johansson - 26 februari 2011 13:50

Ja igår morse bar det av upp till Alby och hämta Bea och var där vid 8 på morgonen.

Och hon den token har med termoskoppar med kaffe åt oss i bilen, så gulligt =)


Stannade till i Nacksta för hon träffade en gubbe som skulle köpa några böcker av henne och sedan bar det av till birsta.


Där i väntan på att Ikea skulle öppna så åt vi frukost i deras cafe.


Och inne på Ikea fyllde vi en vanligt vagn och en såndär platt vagn.

Mesta sakerna var ju bea´s då hon handlade datastol och tavlor och lite större saker.

Detta är lite av vad jag inhandlade.

               


Sedan traskade vi även omkring inne på Birsta city där jag hittade lite presenter till syster som snart fyller år =) Köpte även strumpor till mig och anton.

En sport topp till mig.

2 pyjamas till anton, 1 med cars på och en mysigt flanell pyjamas.


Sedan bar det av till systemet för bea och sedan flyttade vi oss till butikerna på andra sidan vägen =)


På rusta inhandlades:

      

 Jag köpte en skjorta som var blå/grön & 2 andra tröjor.  3st färgburkar inhandlades till att måla om i hallen så nu vill jag bara starta med det direkt ;)


Var in på Biltema och köpte torkarblad till bilen.

Jysk och inhandlade 10 meter velour tyg, 5meter svart och 5 meter rött.

  


Sedan willys där Bea skulle storhandla och min handling blev 2 storpack med pålägg och lördagsgodis till anton och en dricka.


    


Sist var vi på ICA och handlade en platta oliver till älsk eftersom dom slutat sälja dom i Ånge.


For upp till alby och packade ur en mycket trött Bea och hennes saker vid 19:30 tiden och sedan åkte jag själv hem för att packa ut och mötas av en kille som blev som galen över att få en massa mjuka paket av mamma =)


Missade ju VP kl 20:00 så kikade det på nätet samtidigt som jag fika och sedan somnade jag med lampan tänd...haha så trött var jag efter en otroligt trevlig och underbar dag med min Bea.

Detta måste vi göra om gumman, mycket skratt hellst om en viss Zebra tavla ;)

Av Erika Johansson - 26 februari 2011 13:35

Veckan som gått har jag inte gjort så mycket känns det som =(


Måndag fikade jag hemma hos bea medans anton var på dagis och hem och hade fått frö leveransen jag beställde.


Tisdag blev det att jag och anton åkte till Jenny eller "Nenn nenn" som anton säger.

Fikade, surrade och kikade hur fint dom fått i köket.

          


Har inte tränat på hela veckan då jag känt mig tjuvtjock och illamående men kommande vecka startar vi igen =)


Torsdag dag får jag veta att en kompis måste omplacera sina hundar akut annars skall idioten till ex kille avliva dom och det handlar om timmar och själv sitter hon påväg ner till skåne.

Och efter ett antal timmar och slit har vi löst nu så att alla hundar fått nya hem och som det sert ut är alla permanenta =)

Tack till alla som hjälpt till och till er alla som tog hundarna säger jag lycka till =)


Hade plötsligt fått detta inlägg på FB efter:


Vill ge Erika Lillan Johansson miljoner eloger att hon har grejat ut hundarna och eloger till dom nya hundägarna som tog hand om hunndarna ,önskar både ägarna och hundarna ett stort LYCKA TILL ni är så snälla ,goa och omtännksamma.


När man får det känner man otrolig lycka =)


På kvällen ringde även vetten från stan och berättar att dom 2 vettar som gör kastreringar lagt sig i flunsan så jag kan inte komma in med spottan på fredag morgon som planerat.

Lite synd då det tagits ledigt från skola och jobb med mera.

Så nu har dom klämt in henne på en akut tid på tisdag morgon innan vi skall med anton på sjukan så det blir att åka otroligt tidigt hemifrån =(


  

Anton lirar lite wii ;)

Av Erika Johansson - 23 februari 2011 19:17

Ja i helgen blev det inte supermycket gjort direkt.

Bakade lite morotskaka och hade myskväll med anton då älsklingen åkte till staffan.

När Anton somnat tog jag ett glas vin och pillade på med lite origami ;)


                    

Av Erika Johansson - 16 februari 2011 12:12

Ja idag var det upp med anton och körde honom och älsk till skolan kl 9.

Var in på konsum och handlade mjölk och blöjor och satt sedan på MVC mottagningen redan kl 09:15 och hade till kvart i =(


Men som tur va hade barnmorskan ingen annan före så jag var klar vid halv redan och kunde åka hem.

Så nu har man tage cellprover och får invänta svar om några veckor.


Hem och tog lite fika och kontaktade patientnämnden angående min idiot till tandis.

och nu sitter jag med en kopp kaffe.

Anton och älsk skall hämtas kl 14 och sedan blir det älsklingen som skall tillaga lite kyckling tiki mesala idag och sedan blir jag hemma idag och vilar. skall ju kika på Glee ikväll =)


Här bjuder jag på en film på våran knäppa kisse.

Älsk och Anton busar med henne...



 

Ovido - Quiz & Flashcards