Erika 'Lillan' Johansson

Alla inlägg under augusti 2010

Av Erika Johansson - 31 augusti 2010 21:27

Ja idag var det min sista dag på SJ så jag bjöd alla få lite kakor och även mitt team på en massa gott godis =)

Var otroligt jobbigt att åka hem när man slutade då alla sa hur mycket dom kommer sakna mig men vi får hoppas att dom behöver mer folk och ringer mig =)


Idag fick jag hem mitt Singstar disney och hej och hå vad jag sjung ikväll och anton klappa händerna för sin duktiga mamma =P


Sedan nattade jag honom och hann mest bara sätta mig vid datan så fick jag ett besked om att en vän jag umgicks med i timrå för ett antal år sedan lämnat oss =( R.I.P Anders Wikberg =(


Så nu ska jag kika klart på en film och sedan sova så jag orkar åka och skriva in mig på arbetsförnedringen och handla lite och sedan hem och packa inför finlandsresan =)


Tjollahopp


   

  Anders med sin syster

Av Erika Johansson - 29 augusti 2010 13:10

Ja igår slutade jag jobba kl 22 och blev då uppringd att jag skulle komma förbi daniel där gänget hade spelkväll. tyvärr var dom bara 5 st då några fått förhinder.

så jag åkte och tankade och åkte dit och skulle bara kika på när dom spelade men dom hade redan ställt dit en pjäs åt mig =)


Spelet vi spelade var helt sjukt roligt.

Det var charader och gissa ord med mera och sedan kunde alla få ett tvång eller bara 1 person.

Jag fick ett tvång där jag skulle krama janne´s hand och säga men snutteplupp så fort han pratade, jenny skulle hålla för näsan såfort staffan pratade och daniel skulle peta på näsan och säga plingplong innan han pratade.

Tilsammans fick vi luta huvudet åt höger, prata som en bebis och säga kaffe någon så fort vi pratat m.m

helt sjukt vill jag lova men trevligt hade vi.

Tack allihopa för att jag fick kika in till er efter jobbet =)


Idag har jag städat och fixat så nu har bebisarna tillgång till hela mitt datarum och toaletten och gud vad cookie har det svettigt nu.

En i datarummet, en under badkaret och sista i hennes låda och hon ska verkligen ha koll på alla samtidigt, tur hon bara blev 3 barnsmamma ;)


Nej nu ska jag äta lite lunch medans Anton sover och sedan förbereda mig för att jobba 15:45-22:15.


Hoppas även jag får upp min gubbe som sovigt i 12 timmar nu efter att dom drack igår för att fira att staffan fyller 25 på måndag.


Skepp och hoj


  

Här håller Jenny för näsan när staffan pratar och alla hade tvånget att prata med tungan utanför mummen fy fasen vad vi skrattade när jenny skulle immitera hur det låter när man drar av ett plåster =P

Av Erika Johansson - 28 augusti 2010 22:15

Vad är det för fel på mig???

Kan ni i ånge svara mig på det?

Ingen hör någonsin av sig för att höra om man vill hitta på något.

Richard blir bjuden på par kvällar med sällskap spel men enbart han får komma och jag blir inte bjuden???


Känns som jag inte hör hemma här längre för fem ***** öre alltså.

Trivs med lilla ånge annars med folket och hur det är och älskar kvarnis där vi bor men vad har jag gjort för fel mot befolkningen här =(



Av Erika Johansson - 28 augusti 2010 13:20

usch känner inte alls för att jobba idag, är förkyld och det är både mittlandia festivalen och raggar träff i ljunga =(

och självklart så jobbar ju jag när något händer i närheten =(


Så idag blir det jobb mellan 15:30-22:00 och sedan hem till ensamheten då gubben är bortbjuden på någon spelkväll och som vanligt blir ju aldrig jag medbjuden oxå =(


Men men nu är det iaf bara 4 dagar kvar att jobba sedan är man ledig för andra jobb igen =( Börjar gruva mig att jobba sista dagen på tisdag då det känns så tråkigt att lämna alla kollegor =/


Nej nu ska jag sluta babbla och göra lite nytta innan jag ska jobba.

klippningen igår blev iaf super som vanligt då jag går till min favvo frissa Sara <3

ska färga det svart tulpan oxå innan resan.


vink


   Dessa linser har jag beställt hem oxå. 139kr med frakt är inte farligt =)

Av Erika Johansson - 27 augusti 2010 10:46

Igår blev det att diska och små plocka här hemma och inte fören kl 21 på kvällen ungeför kom richard och svörmor hem och attans vad dom hade inhandlat saker till traktor med mera.


Denna äggkopp fick anton av farmor eftersom han älskar ägg.

   

Och av älsklingen fick jag dessa koppar, nu kan jag verkligen njuta av mitt kaffe =) Tack tack bubbsen min =)


 Har även en juice centrifug hemma nu =)

Nu blir det att laga lite lunch till mig och fisen och sedan blir det att lägga honom att sova lunch medans jag ska små plocka lite.

Hämtar älsk på jobbet 14:30 och kör hem honom sedan bär det av till Sara för att få frillan tillklippt =)

                         

dom tre muskitörerna växer så det knakar här hemma. igår fick dom smaka lite kattmat och oj vad det var gott.



Av Erika Johansson - 26 augusti 2010 08:57

Ja igår och idag är man oxå hemma för vab =(

det tråkiga är att anton även smittat mig så jag hoppas bara det hinner ge med sig innan resan nästa vecka.


idag är richard på sjukhus besök och jag och anton blir ensamma hela dagen.

Så dagen till ära får man väl sätta sig och betala lite räkningar och försöka plocka lite här hemma om man orkar mellan feber attackerna.


Återkommer lite senare ska ringa några samtal.


tjollahopp.

VAB

Av Erika Johansson - 24 augusti 2010 11:10

Ja igår blev det att vara hemma med VAB och även idag då Anton kille fortfarande har feber,hosta och snorig näsa men han verkar iaf vara på bättringsvägen så vi får hoppas det inte stannar länge.

Men imorgon blir det iaf jobb igen då jag jobbar kväll och sedan får vi se på torsdag eftersom ek ska till läkaren och jag inte vet om anton kan gå på dagis ännu vi får se.


Igår fick iaf kissarna en lektunnel av mig och den uppskattades.

Och dom är så duktiga alltså 5 veckor gamla idag och 1 kiss har jag torkat upp på golvet resten är i lådan. =)

Men man skall väl vara nöjd nu för snart kommer dera trotts och då kan de vara kört.

  

Här har ni enfilm att kika på =)



Nej nu ska jag förbereda för att diska senare idag när vi fått bort vårat stopp i brunnen och sedan blir det mys med anton innan vi hämtar bubbsen på jobbet.


Vink så länge

Av Erika Johansson - 22 augusti 2010 22:24

Ja idag klev jag upp och gjord lunch till mig och anton och sedan gjorde jag mig klar för att åka till byn och kika lite på Drivers open. trevligt att kika lite biltävling och träffa folk =)


Handlade lite påväg hem och sedan hem och busade med mig fis och kika på vad bubbs och jonas hittade på, sedan blev det thai mat och tårta eftersom Lille Jonas nu blir stor och fyller 18 år imorgon =)


Anton somnade strax efter 8 men vaknade och kräktes strax efter nio så jag blir hemma med VAB imorggon.

Vet ej om det är magsjuka eller om det är tårtan eller thai maten =(


Nej nu ska jag sova så man orkar en sjuk kille inatt.


natt natt


                                  

Ovido - Quiz & Flashcards