Erika 'Lillan' Johansson

Alla inlägg under juli 2010

Av Erika Johansson - 28 juli 2010 22:31

Ännu ett dödsfall   


http://st.nu/start/sundsvall/1.2212731-dodsolycka-i-vattjom


 Jörgen "Dala" Dalhqvist... du kommer att saknas, tävlingar kommer kännas tom utan dina skratt. =(

Vila i frid våran vän, kommer sakna dig på alla tävlingar. se nu till att spöa skiten av alla i himlen på folkrace. för köra kunde du min vän. TMK kommer sakna sin glada medlem.


Jag tror på gashäng eller fel på bromsar =( för denna herre kunde köra sin tävlingsbil.

Säger som Mette: fan att bilen alltid ska testas innan lastning och tävling. hade han väntat till tävlingen hade han haft all skyddsutrustning på sig och kanske funnits kvar bland oss.


Hede 2 dagars till helgen kommer köras till din ära och även vi i TMK kommer ha nästa tävling för dig våran förlorade medlem.




Av Erika Johansson - 26 juli 2010 20:48

Ja då har vi varigt på våran mini semester.

Men vi tar det från början   


Lördag:


Började med att kliva upp 05:30 och käka frukost och packa in det sista i bilen och vi kom iväg 07:00 som planerat. Inte illa för våran familj som oftast är 1 timme sen.

     


Stannade till i Järvsö och tog lite kaffe på ett cafe och sträcka lite på benen.

 Anton fick en glass att smaska på i bilen.


Stannade sedan i Bollnäs där vi var in och handlade en massa olika saker på Dollarstore, fikade även lite matsäck vi hade med oss innan vi åkte vidare.

  


Vi kom fram och checkade in på campingen och vid 13:30 entrade vi furuviksparken.

Här följer bilder från första dagen.

                                                                           


   Killen sov som en stock på kvällen kan jag lova.


Söndagen hade vi tänkt leka mer i parken och även bada men tyvärr blev det ju spöregn.


Så vi kikade lite i butikerna bara sedan åkte vi till Hakke gård i hagsta och käkade lunch.

Stannade även till i Bollnäs påväg hem och lekte av oss lite på buspalatset.

Jag kan lova att anton gick i 120 i nästan 2 timmar utan att stå still 1 sec.


Sedan åkte vi raka vägen hem och gud vad det var skönt att kliva innan för dörren kl18:00 och 60mil senare men roligt har vi verkligen haft.


                                          




Av Erika Johansson - 23 juli 2010 09:31

Har precis betalat mina räkningar.

Och nu håller jag på att packar för avresan till furuvik imorgon =)

Längtar som en tok att få komma bort bara vi tre och mysa och ha roligt.


börjar jobba kl 12:30-19 men fick ta ut en timmes komp från kl 18. kanske även får ta mer komp beroende på hur telefon köerna ser ut idag på jobbet.

Efter jobbet ikväll är det massor som ska handlas och göras, och packas in i bilen sedan blir det att sova tidigt.


Nej åter till packningen.

Lär inte blogga fören vi kommit hem igen.


Vink vink

Av Erika Johansson - 21 juli 2010 22:00

Ja idag har jag tvättat och städat och diska innan jobbet kl 14-20:30 och självklart blev det kisse bebis gos oxå =)


Imorgon jobbar jag dag och efter jobbet blir det att börja packa och handla hem saker till semester resan till helgen. gud vad jag längtar nu =)


Fick även veta idag på jobbet att jag inte får förlängt för att jag varigt hemma magsjuk och fick en allvarlig allergi som fick behandlas med kortison =( tråkigt men men livet går vidare så är lite små deppig över det för jag trovs så otroligt med detta jobb och alla underbara människor där.


Nej nu ska jag fika och hoppa i säng men här kommer lite bilder på cookie och hennes bebisar.

Honan e bokad med hanarna söker fortfarande bra hem.


     

Tösen som är tingad.


    

Den största grabben. han har super coola vita ränder uppöver båda skuldrorna.


   

Den andra killen.


            

    Anton ville inte klappa med pussa bebisen skulle han =) 


Av Erika Johansson - 20 juli 2010 22:13

Idag blev det jobb mellan 14-20:45.

vid 18 tiden skickade ek ett mess till mig där det stod:Nu kommer valparna.

Och när jag kommer hem möts jag av 3 små kissebebisar =)


Cookie har varigt lugn hela dagen och helt plötsligt hade hon satt igång att föda utan att säga till någon.


Den största är svart/vit, mellersta är sköldpaddsfärgad precis som cookie och den minsta är orange/vit.


2st söker fortfarande hem.


Bilder kommer inte ikväll då jag inte vill störa dom. kanske kan fota imorgon en snabbis när mamman lämnar boet en snabbis.


Nu blir det fika och sedan sova.


Natti natt

Av Erika Johansson - 19 juli 2010 10:31

Ja nu börjar man fundera när cookies kattungar ska komma. hon blir mer och mer konstig i beteendet.


Hon är beräknad till helgen men jag tror det blir tidigare, ska bli så roligt när det kommer små bebisar. =)

  


Jag har även fått för mig att vi ska renovera sovrummet.

Så här kommer tapeterna vi ska ha där, säg gärna vad ni tycker.


 

I rummet blir det tapeter med denna lila färg men utan blommorna.

Och detta blir en fondvägg och min hemma snickrade hylla ska nog kastas och köpas ny.

Vi kanske kommer att slå ut ena väggen och bygga om lite oxå men först måste vi se vad som är bakom väggen på ett ungefär så vi vet vad vi måste köpa in =)


Nej nu ska jag snart laga lite lunch och ikväll blir det jobb till 22:15  

Av Erika Johansson - 18 juli 2010 17:15

  I lördags på dagen bar det av till morsan i timrå och vidare därifrån till hudik på crusing.

Hade en mycket trevlig kväll.

Och idag hälsade jag även på emma och dom 4 valparna hon har kvar hemma, shoppade även på birsta innan jag åkte hem.

Köpte en kick bike till Anton med 3 hjul.

Han blev som galen, vi fick knappt skruva ihop den åt honom =P


Här följer en massa bilder.


                                   



Av Erika Johansson - 14 juli 2010 23:45

  

Mammas lille kille är alldeles svullen i ansiktet då det är myggor som bitigt honom i nerverna, så idag fick han allergi medecin mot klådan och kortison salva mot svullnaden. Här syns mest hans hägra sida men båda sidorna är lika svullna och även ögonen svullna. Men läkarn sa att det inte var någon större fara.


Idag har vi även bokat att åka på mini semester 24-25/7

    

Vi åker till furuviksparken och bor över på orientexpressen, vi var ett större gäng som skulle åka men dom andra fick tyvärr förhinder så det blir bara jag, ek och Anton. Våran första semester tillsammans =)

Ovido - Quiz & Flashcards