Erika 'Lillan' Johansson

Direktlänk till inlägg 2 september 2011

Mot Norge !!!

Av Erika Johansson - 2 september 2011 23:45

Japp efter ca 4 timmars sömn klev vi upp kl05 på morgonen och fikade lite frukost och gjorde oss lite fika som färdkost...


06:30 Var allt packat i bilen och vi gav oss av mot vårat efterlängtade resmål.


Jag körde dom 15 första milen och vi stannade på macken i Hede och intog os en korv i väntan på affären skulle öppna.

Handlade lite på affären och sedan var det Roberts tur att köra en bit.

När vi började närma oss fjällen hörde man varannan minut från robert: Åh sååå fint  

Karln var helt salig över att se fina fjäll.


Precis innan norska gränsen stannade vi vid ett fint vattenfall för att inta vårat fika som en tidig lunch.

Synd bara att det var otroligt mycket döda lemmlar överallt så emma fick passa så att hennes lilla Saffi inte skulle ta sig en mumsbit...

Saffi blir nämligen otroligt rastlös i att åka bil så hon fick rasta av sig lite med oss medans dom andra sussade sött i bilen.

       


Sedan brassade vi över Norska gränsen.

Och efter vägen bjöd norge på sin fina Natur med höga fjäll, fri gående renar och får....SÅÅÅÅÅ FIINT  


Efter att karton från internet lurat oss på lite fel väg inhandlade vi en norsk karta på en mack och hittade snabbt till rätt spår igen.

På slutet var det jag som körde och det var N kurva efter N kurva och vi körde och körde och robert tyckte att : Nej nu har vi kört för långt vi vänder.

sakt och gjort så stannade jag på en mötes ficka och robert tog över körningen och vi vände tillbaka.

Insåg sedan att vi inte alls hade kört förbi så det var till att vända återigen...

Skrattade som ett par idioter sedan vill jag lova...

Efter kurvan där vi vände låg nämligen sokkendal som vi skulle till *FNISS* 

Så kl 15 var vi äntligen framme på campingen och kunde checka in oss i stugan.

     

Ovan 3 Foton är Tagna av Emma Kalén

När det mesta var urpackat ur bilen och illrarna var installerade så blev det att grilla för att få lite i magen och gud så gott det var och det blir ju inte sämre med underbart sällskap. Blev även en lite promenad ute med Miilo och Roy som direkt kom bra överrens.

     

Efter den promenade prövade jag att släppa in Miilo till Emmas gäng och det gick utan problem så där fick han vara tills han hoppade vid gallret och sa: Hjälp mamma dom tvättar ihjäl mig  


Efter en stund var det återigen bara packa in oss och illrar i bilen för att åka till lokalen och ställa iordning Burar och göra oss en bra plats till morgondagen.

Skönt att ha det gjort än att måsta kliva upp super tidigt och göra det.

Träffade en massa underbara människor och surrade lite och shoppade även lite fina saker av Sara.

     


  Emmas trötta liga på kvällen.


Väl tillbaka i stugan tog vi oss en öl/cider och spelade lite fia med knuff.

Sedan kom dom 2 resterande stug gästerna Nettan och Anders.

Blev lite surr med dom sedan tror jag vi stupade i säng alla strax efter kl 23 tiden.


 



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Erika Johansson - 2 december 2011 12:48

Ja idag har jag och min älskling varit förlovade i 5 år och flera år ska det bli. Jag älskar honom bara mer nu än vad jag gjorde då vi träffades och det måste väl ändå vara positivt eller?   Detta ska vi fira med att gå på bio ikväll och mysa l...

Av Erika Johansson - 1 december 2011 21:51

Ja hur har det då gått sedan jag fick hem min nya tös Lacina.   Jo det visar sig att Lacina är en hyper aktiv flicka men mycket blyg.   Hade till en början 2 läger här och dom fick lära känna varandra genom avspärrningen då Thyra är så otroli...

Av Erika Johansson - 1 december 2011 21:32

Förlåt för otroligt dålig bloggning men har haft så mycket annat att göra     Men så vad har då hänt denna långa tid?   Jo ni den 3 November begav jag mig till emma och skulle sova hos henne inför resan till Skara dagen efter För att delta i ...

Av Erika Johansson - 5 oktober 2011 09:42

             

Av Erika Johansson - 5 oktober 2011 09:39

Den 17 September fyllde min underbara och lite galna barndomsvänn Jessica 25 år och det firade hon med att bjuda in till maskerad med 80tals tema.   Här följer bilder på det.   Tack jessica för en otroligt rolig kväll. Alla möjliga artister...

Ovido - Quiz & Flashcards