Erika 'Lillan' Johansson

Alla inlägg under augusti 2011

Av Erika Johansson - 24 augusti 2011 09:08

Jag syr ju som en toka nu inför iller utställningen i norge nästa helg.


Det är massa jobb och piller men ack så snyggt det blir  


Hade tidigare en kaninbur med 2 våningar jag skulle ha med mig men fick nu tag i buren på bilden nedan för bara 1000kr. dom kostar 4000kr annars och då måste man ta hem dom från USA, och det är ju dyrt med frakt och tull.

Är överlycklig över detta köp verkligen så väntar med spänning att få hem den nu.


Här följer lite bilder på inredningen iaf men den är ännu inte klar.


             


Jag ska väl till helgen börja att packa lite smått så att allt verkligen kommer med, jag har en tendens att glömma saker annars  


Och till helgen åker även kompisen emma och hämtar hem sin nya angora valp från frankrike och det ska bli så kul att höra vad hon tycker om honom.


Man blir ruskigt valpsjuk av alla bilder man ser på valpar folk fått hem =/


Igår var jag iaf iväg till Paula och hon visade mig hur man skrapar tandsten på illrar.

På max 5 min hade vi skrapat Miilos lilla och tittat i thyras mun. Och det skulle vetten ha minst 4000kr för... hua.

Nu är det gjort och jag tackar Paula otroligt mycket för hjälpen och den trevliga pratstunden.

Det gör vi om snart ;)


Nej nu är anton på dagis så jag ska ta en kopp kaffe, se en film och sy lite ;)


Hade sålänge   

Av Erika Johansson - 21 augusti 2011 10:34

Jag nu följer en bild bomb över lite som har hänt sedan datan kraschade.

Skriver lite kort oxå om varje sak.


   

Anton har fått dille på att göra olika miner då man tar kort på honom.

 

Andra gången i sitt liv anton somnar utan vidare. Sedan gick vi iväg och fiskade jag och Anton. Första gången han fiskade och var överlycklig att få 8 små firrar.

   

Före och efter Frissan. ska dit igen den 27 augusti.

          

Före och undertiden bild då jag målat växthuset. och en annabola rädisa jag odlat   

   

 Anton har lekt med kol från grillen och sedan städar han sitt eget rum på sitt egna sätt. 

   

Skrapat och målat om bron har resten av familjen gjort då jag jobbat.

    

Bärplockning, bakning och grabbarna på hemvändardagen.

               

Detta är lite gott som vi bjöd svärmor på när hon fyllde 50.

Vi överraskade med besök både från GBG och skåne och en massa gotta ;)

   

Spelkvällar hade vi många. sedan 2 trötta göteborgare efter 7 timmar på boda borg ;)

      

Påkommen på toa att läsa dassboken ;) Och sedan lekar anton med marcus lajv yxa.

     

Ankan och tommy på besök en helg. Då åkte vi på bilbingo och jag tog hem 500kr ;)

          '

Sover i bilen till momme. kort på stor grabben william.

 

Jag, Anton och farsan åkte på norra berget och kikade på djuren och lekte lite i deras lekpark. var även upp i utkikstornet. Sedan blev det lunch på max innan vi åkte en sväng på drakborgen. Hann även med en tur till Benglings och kika på deras söta djur.


Ja det var lite av det i sommar iaf ;)

Av Erika Johansson - 20 augusti 2011 23:58

Nej bloggen är inte död den har bara legat vilande   


Min data började ju strula i maj och nu har jag bytt ut allt i datan.

Tyvärr tog det oerhörd lång tid att få sakerna hem.


Men men nu har jag en fungerande data igen ;)


skall precis sätta mig och ladda upp lite bilder här på bloggen så jag kan visa vad jag gjort under dessa 2 månader på ett ungefär iaf ;)


Later <3

Ovido - Quiz & Flashcards