Erika 'Lillan' Johansson

Alla inlägg under maj 2011

Av Erika Johansson - 31 maj 2011 23:45

Ikväll blev det en fisketur med emma.

Tyvärr började det spöregna ganska snabbt och vi tänkte ge oss av hemmåt men då började Gädda att nappa så då trottsade vi vädret och fortsatte och tur va ju det för hem kom vi med detta.


         

Av Erika Johansson - 29 maj 2011 22:36

Idag fick jag sovmorgon och blev väckt av Anton som kom inrusande och skrek Buuuu, hoppade upp i sängen och höll på att nocka mig med en choklad ask.

Så av mina pojkar fick jag choklad och fina blommor.

Älskar dom så mycket.


   


Resten av dagen så har jag dansat med draken och moppen. Plockat och donat för fulla muggar.

Bemaningen ringde så det blir till att jobba imorgonbitti 7-10 och kanske längre och det gillar jag ;)


Hoppas även att mina bromsar till bilen kommer till veckan oxå.

Mina bromsar blev ju knas i onsdags men tack vare hjälp av Peter Sundberg så fick vi till dom efter 6 timmar. Tack så hemskt mycket för hjälpen peter ;)


Gårdagen skrev jag aldrig något på kvällen.

Men vi blev iaf pang boom bortbjuden på middag hos elisabeth och petter.

Riktigt trevligt hade vi och barnen lekte på medans vi vuxna surrade.

Det måste göras om med kanske lite mer planering och bättre väder.

     


Nej nu ska jag ta fram kläder för jobbet imorgon och duscha sedan blir det mars pannkaka i säng ;)


Gnatti natt på er alla <3


 

Av Erika Johansson - 28 maj 2011 12:15

Idag kommer dagen ägnas åt stök av alla dess slag.

Igår var det kulturnatten men gick aldrig ut något då det spöregnade.

Hade tänkt gå på gratis bion på kvällen men det fick jag ju inte då min karl inte kom hem fören halv tre inatt och då var bion slut =(

Besviken! men men vänjer mig att sitta hemma ensam.

Fick se änglagård 3 hemma och det var lite roligt efter alla dessa år ;)


Nej nu skall jag åter till stöket här hemma. håller på att tvätta och ska försöka komma till skott att omplantera blommor när anton vilar.


            







BVC

Av Erika Johansson - 24 maj 2011 19:30

Idag var vi iväg på BVC med anton för 3 års kontrollen.
Slutade med att jag bara åkte därifrån förbannad.
Nu ska vi bli skickade till sjukhuset då det enligt dom är fel på anton fär han kan inte prata.
Nej han pratar inte med en människa han inte känner och träffade sist han var 18 månader.
En person som hoppar på honom direkt han kommer innanför dörren och ssäger: kan du säga boll? Kan du säga det och det och det?
Visar 12 st bilder och anton ska klockrent säga vad det är på bilderna.
Anton visar lite blygt med händerna var man gör med sakerna på bilderna men inget mer.
Jag försöker få honom att säga namn på färger men han vägrar helt enkelt.
Föklarar för människan att han kan säga mycket och kan sätta ihop en förstående mening men på hans villkor såklart som dom flesta barn i hans ålder.
Förklarar att mycket har kommit efter hans kalas med mera.
Men det är som att hon inte tror mig och inte vill lyssna utan börjar påstå att han hör dåligt och bla bla bla.
Åh helvete vad arg jag var då jag gick ut genom dörren.
Jag lovar att den dagen vi får tid hos den där doktorn på sjukan så pratar han ju ännu mer då han varje dag helt plötsligt säger nya ord och väldigt tydligt oxå.

Anton är en kille som lärde sig att göra sig förstådd med tecken och att visa, han kan prata men är ibland lite lat och låter tecknen återigen upprepas.
Dagis som är med honom nästan varje dag säger att det är inget att vara orolig över utan det kommer när det kommer och dom ser ju hur han utvecklas iaf.

Vad ska läkarn på sjukan göra då? Ännu en doktor som han blir blyg för och inte vill?

Av Erika Johansson - 22 maj 2011 23:45


Tidigt fredag morgon åkte Älsklingen iväg till erikslund där dom ska spela airsoft hela helgen med folk från hela sverige.
vid lunch tid kom Linda & Andi på besök och det blev en massa bus och vi grillade korv till lunch.
Grabbarna har nog aldrig lekt så bra som dom gjorde idag och vi hade så trevligt.
Resten av dagen busade jag och Anton på i massor.

                 

 

Lördag fick Anton plötsligt för sig på morgonen att vi promt skulle gå och fiska fasst han aldrig gjort det tidigare.
Så Anton stannade hemma med farmor medans jag handlade i byn.
Hem och grävde efter mask och sedan gick vi och fiskade i ca 2 timmar.
Men tyvärr ingen fisk men mysigt hade iaf jag och min solstråle.

     

Söndag morgon vaknade jag och anton av att ek redan var hemma och sussade sött i sängen.
Och det förstår jag på hur han såg ut.
Prickar efter att blivit skjuten och skrapsår och uppsvälld i ansiktet efter en känga.
men roligt hade dom iaf och det är ju huvudsaken tycker jag.

                   

Av Erika Johansson - 15 maj 2011 12:30

Denna regninga lördag morgon bar det iväg ner till timrå med jennifer för att gå på timrå hillbillys bilträff.
Men efter en stund i regnet och kyla gav vi upp och åkte istället till birsta och shoppade lite saker.
Tyvärr var hälften av det jag skulle ha slut =(
Efter shoopingen bar det av till morsan i timrå med det vi handlat och sedan var vi ner till centrum och intog varsin plankstek.
Oj vad det var så gott och himla trevligt mat sällskap oxå.
Efter maten var vi hem och fixade oss hemma hos min mor och sprättade lite dryck och traskade iväg till crusingsvängen.
Vi hade en mycket trevlig kväll och den hade varit helt perfekt om det hade varit lite varmare.
Söndag morgon käkade vi frukost och inhandlade lite blommor och oliver i birsta sedan bar det av hem till ånge igen.
Tack för en trevlig dag och kväll Jennifer.
Det måste vi göra om igen tycker jag.


                       

Av Erika Johansson - 13 maj 2011 11:45


i tisdags skrev jag in mig i UGA:n på arbetsförnedringen och skulle inte behöva göra några speciella aktiviteter då jag skall jobba inom hemvården i sommar.
På onsdag morgon ringde jag hemvården för att höra på ett ungefär jag skulle börja att jobba så jag kunde meddela detta till min handläggare.
Fick ett ungefärligt datum och 10 minuter efter vi lagt på ringer dom upp och vill att jag går inskolning torsdag & fredag.
Igår var det ett inskolningspass 8-17 och det gick kalas bra men mycket trött.
Idag jobbade jag med åsa 07-15 och lika trött idag men ack så roligt jag haft.
Underbara vårdtagare och kollegor, kommer trivas galant.
Bokade även inskolan månad och tisdag men då ska jag jobba kvällspass så jag även får lära mig dom rutinerna.
Nej packa och sova inför bilträff med jennifer imorgon.

Av Erika Johansson - 8 maj 2011 23:02

Idag han jag bara slå upp ögonen så fick jag höra ordet UUt mamma...
Så det var bara att kliva upp kasta i sig frukosten och ut i solen och värmen med anton ;)
Sedan har vi vare ute hela dagen.
Staffan kom på besök och idag bjöd han oss på middag som bestod av grill korv. såå simpelt men ack så gott det är på sommarn.
Sedan blev det en cykeltur uppför kvarngatan och runt i skogen så vå kom till början av kvarngatan.
Dagen slutade mindre roligt med att en olycka inträffade och älsklingen fick en massa bensin i ansiktet och fick skölja och svärmor ringde 112.
Han skulle skölja viss länge och hålla sig stilla då det kan påverka hjärtat med mera.

Har haft 30,8 som varmast idag i solen och det var typ runt 19 ikväll.

Ja lite snabbt om denna dag.
Nu är jag så trött att jag snart somnar över datan.
Imorgon blir det dagis och när anton slutar dagis så hämtas han på cykel av mig och ek och vi lyxar med glass innan vi åker hem och öppnar paket.

För imorgon är det 3 år sedan jag fick min prins ;)

Natti natt


                           

Ovido - Quiz & Flashcards