Erika 'Lillan' Johansson

Alla inlägg under mars 2011

Av Erika Johansson - 17 mars 2011 10:34

Ja tiden verkligen springer iväg då man har trevligt... eller var det när man bara hade mycket att göra?


Ja veckan har mest bara inneburit anton på dagis och vi grejjar på hemma så mycket det går medans.


Nu är iaf alla tak och väggar målade su nu skall det målas lister och dörrar men behöver slipa allt sådan ute så det får ta den tid det tar.

Men skönt iaf att kunna sätta upp hatthyllan och ha kläder och skor i hallen igen och inte ha precis allt i köket ;)


        


Men förutom renovering har jag hunnit med en lånpromenad med anton ner på isen och i skogen ;)


                           

Även hunnit med myskväll och fingerfärgsmålning sedan sist jag skrev ;)


Har haft lite besök av min goa bea och även försökt överleva den otroligt gosiga katten så snart skall hon bli utkastad ;)

  


Igår inhandlade jag även lite saker till anton för 100kr totalt ;)


              

Inte illa för dom få slantarna.


Lagade även för första gången igår egen lasagne.

Har ju alltid tidigare köpt mix =/

Men nu hade jag tiden till att koka egen rejäl bologne sås och berchamelsås.

Åhhh herre min skapare vad gott det blev.

Idag blir det att äta lite rester då det känns onödigt att det bara står i kylen annars och blir dålit tills det kastas.

Men imorgon slår jag på stort igen och gör egen fisk gratäng ;)


Nej nu skall jag pimpla i mig kaffet sedan ut i hallen och städa undan lite ;)



Av Erika Johansson - 12 mars 2011 11:32

Ja igår kväll hade jag och anton fredagsmys med lite gotta sedan myste vi vid min data där vi såg Nya filmen Trassel. Måste nämligen se film på datorn nu när vi inte har någon DVD spelare längre =(


Och inte fören kl 22 kom anton i säng, men vi lyxade till det eftersom lovet snart är slut.


Nu idag blir det att grejja så mycket det går i hallen.

Skall börja då anton somnat men nu åter till att vika in rentvätten.

Spottan är otroligt glad idag oxå efter att jag tog av henne tratten =)


                 

Sydde nya gardiner till Anton igår

       

Såhär glad är Anton när han får spela sitt nya kalle kunskap spel.'

Det komiska är att ena spelet är matte för barn 4-8 och det andra är engelska för barn 8-10 år men anton spelar på iaf han ;)


Av Erika Johansson - 10 mars 2011 21:53

Ja idag har det varigt full rulle här hemma.

Det har diskat och städas och sedan gick jag och anton ut.

Han lekte med bilar medans jag skottade av iller taket och sedan drog vi även in lite ved i pannrummet.

            

efter nästan 2 timmar fick jag bära in pojken för vi skulle göra mat och han bara skrek "inte".

Men när vi väl kom in fick han spela bomba medans jag lagade mat.

Har målat och tvättat och ja hejja vad jag gjort nytta idag =)


Men nu sitter jag vid datan med en kopp java och fundeliserar lite bara.

Vill nämligen göra en syhörna vid min data.


Var och handlade lite mer på Ljuva hem oxå med svärmor igår och här kommer bild på allt.

                

 

Fräsig läpp balsam och sedan tyg som jag skall ha att sy nya gardiner till Antons rum.


Lite andra random bilder.

              


Detta vill jag ha till mina pälsar.

   

Kanin bröst                      Multivitamin pasta

     

Ank kött                              Kyckling bröst



Av Erika Johansson - 9 mars 2011 09:20

Ja jag sa ju att renoveringen stod still igår men jag lurades bara lite ;)


Igår plockade jag undan i hallen och efter att staffan slutat sitt jobb kom han hit och rev ena garderoben i hallen och attans vad stort det blev nu vill jag lova.


Senare på kvällen åkte jag till linda och hämtade färgen och surrade lite skit.

Det får vi göra om för det var så längesedan vi bara hade en massa surr =)


Före:

            


Grabbarna jobbar:


           


Klara med rivning:

    


Nej nu skall jag diska undan lite kastruller sedan blir det att riva tapet i hallen.

För att sedan när Anton sover skotta av illrarnas tak och måla ;)



Av Erika Johansson - 8 mars 2011 13:57

Folk säger till mig att gud vad din son är charmig och söt medmera...

Haha ja ni han kan till och med vaar söt när han är mega arg.

Här filmade jag honom lite och jag och svärmor satt och skratta så tårarna sprutade =)



 

Av Erika Johansson - 8 mars 2011 13:49

....uppdatering.


Har tänkt blogga varje dag men något kommer ivägen eller så blir jag för trött på kvällen helt enkelt.


I helgen har vi roat oss med att måla och pyssla här hemma och på kvällen har det blivigt någon film och ett glas vin.

Lördag Bakades det även bullar och kl 13 på dagen hade vi rådjuret på besök igen =)


                


Måndag:

Fick goa Bea på besök på morgonen innan hon skulle till tandis.

sedan blev det att måla och åka till byn och köpa lister till trappen.

Var även in och fyndade lite på Ljuva hem butiken och kom hem med 2 toffsar, gardinstänger tjosan och 1 par mega söta gardiner som det kommer bild på senare.


      

Träpanelen är mycket finare nu med ljus ljus grå än märka träfärgen som var tidigare =)

Tisdag:

Idag står det lite still i renoveringen då färgen tog slut igår men min underbara vän Linda skulle till birsta så hon är gullig och köper lite färg till oss =)

Anton sover nu och jag kikar runt lite på olika web hotell för att starta en hemsida men det är ju rena djungeln =(

Vill ha något som inte kostar fan och lite till och man enkelt kan göra sida personlig.


Nej nu blr det mer kaffe och sedan kanske vi går ut när anton vaknar men det blåser ju som tusan =(

Av Erika Johansson - 4 mars 2011 22:14

Ja nu sitter jag här vid datan och skall strax ha mig lite fredags mys med älsklingen med vin, chips och någon bra film.

Skulle vilja fortsätta grejja lite med min nya hemsida som jag gjorde igår men då blir det så himla sent så den får vänta tills imorgon istället.


Dagen har mest enbart varit att antingen städat eller hållt på med hallen och trappen.


Men det går iaf frammåt i renoveringen =)


       

Grundade panelen igår.


                 

Anton blev som tokig när han fick vara med att måla...hehe kan tillägga att det blev lite färg på golvet och även på fönstret men det går ju att ta bort.

 Och sliten målare blev han sedan.


    

Klicka på bilderna för att se större så ser ni den ljusa gråa vi skall ha uppe i hallen.

Tyvärr är min kamera så dålig så bättre bilder kommer ju då det är klart.


Nej nu tar jag mig lite gott att dricka som...

  

Och lite dill chips =)

Av Erika Johansson - 3 mars 2011 14:14

Grattis till syster Sanna som idag fyller FJORTIS!

  


Hoppas dagen kommer bli superbra med gott fika och många roliga presenter.


Kramar från familjen Johansson / Ek



Ovido - Quiz & Flashcards