Erika 'Lillan' Johansson

Alla inlägg under december 2010

Av Erika Johansson - 31 december 2010 21:20

Vill önska alla mina vänner ett gott nytt år.

 


Här hemma skall jag och ek fira det nya året med att mysa framför en film med lite vin och ost och kex och annat gott. 

Av Erika Johansson - 29 december 2010 22:33

Annandagen.

Denna dag har mest slappats på.


Staffan och Jenny kom förbi och lämnade lite klappar och vi surrade på lite och busade.


Måndag

Ja denna dag var det ju åter till jobbet och OJ.... vad det kändes tungt hade gärna sovigt en dag efter julen men men bara nya tag och slita på =)

Jobb och ca 10 krascha systemet och vi satt sedan med fullt betalt och surfade på internet tills vi slutade för dagen eftersom det inte fanns något vi kunde göra men fick iaf betalt =P

Av Erika Johansson - 29 december 2010 21:00

Igår hade vi besök av Stefan, Bella, Linda och Andi.


Vi bytte lite julklappar och fikade.


Stefan och bella fick ett albim till den kommande bebisen och jag hoppas dom gillade det för jag kunde inte baar låta bli då jag såg det i affären.

Och Linda fick en svart smidesljustake att ha på väggen i huset och svarta ljus till den.

Köpte det till henne bara för att hon är hon och efter allt hon gått igenom nu och verkligen klarat det galant ;)

Ándi fick av oss en saxophone och en liten polisbil.


Anton fick en Cars tavla av Andi som han gillade otroligt mycket.


         


Idag onsdag så blev det jobb som vanligt.

Men lite annorlunda var de då jag hjälpte en kompis att boka om sin resa eftersom vi ställt in en massa tåg och han ringde och stod 2 timmar i kö och kontaktade sedan mig.

Det visade sig då att telefon systemet på jobbet hade dött medans han satt i kö  =(

Så jag bokade om honom till första klass och bjöd honom på mat efter allt strul.

Så nu hoppas jag han får en trevlig resa =)

Hans kommentar gillade jag iaf och den gjorde mig glad.


"men ja jag förstår att SJ är nöjd med dig.
du har nog en av dom trevligaste telefonrösterna jag hört, dialekten gör ju sitt också ;) men man blir bara glad :)även att klockan är strax efter 9 och man är pisstrött."


Kände mig som världens bästa kundtjänstare då...




Av Erika Johansson - 25 december 2010 22:15


På juldagen blev det att klivva upp och börja packa ihop alla saker för kl 12 kom hela släkten nästan till mamma på julfika och efter en trevlig stund tackade vi för oss och alla klappar och begav oss till birsta där vi åt lite på donken och handlade på Siba och rusta.

   

Kunde äntligen köpa denna symaskin jag kikat på så länge efter att ha fått pengar till den i julklapp av min pappa =)


    

Blev även 2 spel till Anton och en Isbjörns lampa till svärmor.


När vi väl kom hem till Ånge igen blev det en snabb upp packning av alla antons klappar och sedan öppnade vi alla klappar vi hade under våran gran.

Sedan blev det återigen god julmat och mys och lek med Anton och denna dag kom han i säng ca 22:30....Alldeles för sent men vad tusan jag kände att det är bara jul 1 gång per år och han ville ju hinna pröva alla klappar innan han somnade.


                                                              



Av Erika Johansson - 24 december 2010 22:15

På juldagen bar det iväg till mamsen i timrå direkt efter jobbet och jäklar vad kallt det var hemma då vi for...-30 *BURR*


När vi kom ner dit blev det middag och lite mys framför uppesittar kvällen på TV.

    

      

Julafton startade med att Anton och jag klev upp först och han fick öppna lite paket ur som han fått i sin julstrumpa under natten   


    

Sedan käkade vi lite Tomtegröt till frukost och efter det blev det klapp utdelning för bara Anton och OJ vad mycket klappar och det bara sprutade julklapps papper.

              


Sedan kikade vi på Kalle Anka och gjorde oss klara för avfärd till min moster där några i släkten skulle samlas för att äta god julmat, fika och byta klappar.


                                                                


Vi var hemma väldigt sent och inte fören 21:30 ungeför stöp min älskade son ner i säng otroligt trött men väldigt nöjd.

Vi andrade delade då ut våra julklappar och drack lite gott vin =)


Av Erika Johansson - 22 december 2010 23:22

Ja och som vanligt så blir det små stressigt inför julen =(


Anton har precis somnat och han skall ligga kl 20 =(


Så nu blir det att racer packa och färga håret och sova och sedan får jag ta det sista imorgon innan vi åker så kommer ju aldrig iväg som planerat =(


Men men här följer iaf lite bilder från igår när vi klädde granen och även en galen film på min son...

Nu kommer jag inte skriva något fören efter jul då vi kommer hem.


Jag önskar er alla en God jul =)


 

Lillebror/Teodore aka Perry har blivigt stor ;)

                        


Av Erika Johansson - 21 december 2010 13:34

så vad har hänt sedan sist jag skrev???


Jo anton har hunnit med magsjuka ännu en gång och hela helgen legat i hög feber.

I helgen hade vi staffan och jenny på besök och det var så trevligt.

Jag har även hunnit med en massa julstök. har gjort lite saffranskola,knäck och chili tryffel och bakat lussebullar.

På söndag kväll var jag även till Sara och blev klippt i skallen så nu ser jag inte ut som en skurmopp länge =)


Just nu pyntar jag för fullt hät hemma och ikväll blir det att klä granen jag hämtade i skogen igår.


Nej nu skall jag fortsätta få anton att sova en stund så jag kan hämta posten och mer jullådor i förrådet =)


      

              

   

             

Några kort på lille alvin =)

Ovido - Quiz & Flashcards