Erika 'Lillan' Johansson

Alla inlägg under juni 2010

Av Erika Johansson - 20 juni 2010 17:45

Idag vaknade jag vid halvtio tiden och var fortfarande helt slut men ville bara ner till min lilla fis som var vaken =)


Gick ner och visade Anton allt vi hade med oss hem och myste med honom i massor. Medans ek inte kom upp fören jag och Anton väckte honom efter kl 14.


Har fått upp mina blomm amplar på bron idag oxå och nu inväntar jag gubben som är och handlar så ska vi äta och sedan kanske jag går och metar lite med emma om klockan inte blir för mycket.

Börjar jobba 05:45 imorrn.


Dom små klo vinsterna men en saknas då jag gav bort till en liten 3 årig flicka som var så ledsen och ville ha en lila flodhäst men hennes mamma misslyckades och jag hade ju fått 3st så jag gav en till henne.    


 

Dom stora vinsterna i klo maskinerna =) Vann även en mellanstor ful apa.


   Retar min mamma med dessa då hon älskar Ice Age =)   Solhatten vi köpte till Anton.


Nej nu ger jag mig.

Ha de bra.



Av Erika Johansson - 19 juni 2010 23:45

Efter en natt med kanske max 2 timmars sömn klev vi av tåget i götet 8:40 och bara ställde oss och drog in denna härliga doften =)

Låste in packningen i ett skåp och intog lite subway till frukost *MUMMA*


sedan kikade vi runt lite i nordstan innan vi begav oss till Liseberg.

På Liseberg träffade vi Johnny och Bodil och tillsammans åkte vi karuseller och tokade på.


Blev inte så mycket åkande eftersom man var så trött.

Men jag gick lös på att plocka gossedjur med klor som vanligt och min vinst blev allt annat än liten vill jag lova =)


Blev lunch på burger king och efterrätt på Ben & Jerry´s glass bar.


Sedan strosade vi på en stund till innan vi begav oss till stationen för hemresan.


kl 17 avgick tåget och vi var hemma 2 på natten utan sömn igen =(        

Älsklingen lite trött på tåget hem under natten. fy fasen vad vi sjukade oss.


Kom bara hem och släppte allt innanför dörren och intog sängen.




Av Erika Johansson - 18 juni 2010 23:45

Upp och packa det som ska med till götet.

Kl 11 tid hos frissan och här är resultatet som sedan även ska färgas =)

  

Jobba 14-20:30 sedan hem och duschade och packade det sista och iväg till tåget som skulle avgå 22:08.


Och framme vid stationen fick vi se att tåget var sent och skulle avgå 22:40.

Okej tänkte vi det är ju inte så farligt.

Efter ett tag ropar en röst ut att pågrund av översvämningar i Åre har vårat tåg fastnat där och resenärerna bussades från Åre till Östersund där ett nytt tåg satts in men som enbart hade sitt platser.

Absolute inge roligt då vi hade bokat sovvagnskupe så vi skulle orka med dagen i Göteborg.

Ja det blev ju till att sitta hela vägen utan sömn =(


      

Av Erika Johansson - 17 juni 2010 23:30

Ja idag är det verklugen sommar.

Nu har ridskole hästarna kommit till våran läggda och det e så mysigt att kika på dom ståtliga djuren.

Och min underbara son gav mig även lite pedikyr idag, hihi.

     

Har oxå ringt och bokat tid hos frissan för nu blir jag galen på håret. det är för långt helt enkelt =P

   


Åh imorgon kväll bär det äntligen av till Göteborg med jobbet =)

Av Erika Johansson - 16 juni 2010 22:30

Ja idag planterade jag örter, taklök och blommor i min fina rabatt.


   Anton klipper gräs med farmor.      

     Har planterat mina kläng växter och skyddat dom lite första dagarna.


         Såhär blev det, blir bättre när allt växt på sig lite.


  Hittade denna lilla krabat i min drivbänk, fattar inte hur han tagit sig in men släppte ut han på läggda iaf.


   Satt och kika på serien Möbelhandlarens dotter och detta dök upp i filmen =)

Av Erika Johansson - 14 juni 2010 23:45

Idag har jag grävt och grävt och grävt.

Och buren tak pannor och sten i massor.

Och varför har jag då gjort detta?


Självklart för att göra klar min rabatt vid källarkullen =)

Såhär gick det i bilder.


     

Anton ska ju självklart göra som Mamma =)


           

ca 4 timmar senare är det klart för att plantera saker där =) Är ganska nöjd eftersom det är första gången jag gör en rabatt =)

Av Erika Johansson - 13 juni 2010 23:45

Ja idag var det upp hos mamma och dra snabeldraken och laga lite paj innan gästerna anlände för smink party.


Tack till alla som kom det var mycket trevligt.


Cicci kom även så nu fick man äntligen träffa hennes lille Wiljam och gud vilken charmör han är och härligt skratt.


Sedan packade vi 3 in oss i bilen och åkte och handlade lite i birsta innan vi åkte och släpte av Lotta i Stöde och jag och Anton var hemma vid halvåtta tiden på kvällen.


        


Ovido - Quiz & Flashcards